Evde Adana Kebap Tarifi


adana kebap tarifi

Bugün akşam yemeğine değişik bir şeyler yapmak istedim. Bunu için önce  bir markete gitmek gerekti. Reyonlarda dolaşırken Adana çubuklarını gördüm ve akşama Adana Kebap yapmaya karar verdim. Malzemeleri alıp hemen yaptım çokta güzel oldu. Adana kebabın evde de yapılabileceğini sizlere göstermek istedim. Çok fazla malzemede gerektirmeyen bir tarif   misafirlerinize de yapabilirsiniz.

adana kebap tarifi


adana kebap tarifi

adana kebap tarifi

Adana Kebap Malzemeler:

  • 500 gr yağlı kuzu kıyma (sevmiyorsanız dana kıymada kullanabilirsiniz.)
  • Kıymanın dörtte biri kadar iç yağ (isteğe göre kuyruk yağı da olabilir.)
  • 1 büyük soğan rendesinin suyu
  • Maydanoz
  • Pul biber, toz biber, karabiber , kekik, kimyon ve tuz ( baharatları zevkinize göre ayarlayın)

Köftenin Yapışı:

Soğanı rendeleyip suyunu süzün. Maydanozları ince ince doğrayın. Kıyma , yağ ve baharatları karıştırıp iyice yoğurun.

 Bu şekilde dinlendirin ne kadar çok beklerse o kadar güzel olacaktır.

Özellikle bir gün önceden yapıp koyarsanız daha da lezzetli oluyor.

Köftelerden küçük toplar hazırlayın. Şişe yukarıdan aşağıya olacak şekilde elinizle sıkarak yapıştırın.

Bu şekilde evinizde ızgara ya da tost makinesinde iki tarafı kızarana kadar pişireceksiniz.

Yanına soğan salata, yeşil salata ve ezme çok yakışacaktır.

Not:

Koyun kıymasını kokusundan dolayı sevmiyorsanız erkek kuzu eti alacak olursanız bu koku olmayacaktır.
Izgara  da pişirirken altına mutlaka su koymalısınız böylelikle koku ve duman olmayacaktır.



Yorumlar