Havuçlu Elmalı Tatlı Kurabiye Tarifleri

Tatlı kurabiye tariflerinden en çok sevilen elmalı kurabiyedir. Bir çok tarifi  ve şekli vardır. Ben bugün sizlere düğme görünümlü elmalı kurabiye tarifimi paylaşıyorum. Yapım aşamalarını resimlerle gösterdim bu şekilde daha anlaşılır olduğunu düşünüyorum.
tatlı kurabiye tarifleri

Malzemeler:
  • 125 gr margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • Aldığı kadar un (ele yapışmayan bir hamur olacak)

İç Malzemeler: 

  • Yarım kg. havuç
  • 3 elma
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 portakal ya da limon kabuğu rendesi 

Tarifi:

  • Margarin ve şekeri iyice karıştırın krema haline gelene kadar
  • Diğer kurabiye hamuru malzemelerini katıp ele yapışmayan bir hamur elde edin.
  • Havuç ve elmaları rendeleyip şekerle beraber tavada yumuşayana kadar pişirin.
  • Diğer malzemeleri de katıp soğumaya bırakın.
  • Hamurdan büyük bezeler alıp merdane ile açın yarım santim kadar olacak.
  • Yuvarlak bir kalıp olmalı 
  • Bu yuvarlaklardan birinini içine 1 tatlı kaşığı tatlı harçtan koyunuz.
  • Diğer boş yuvarlak hamuru üzerine koyunuz.
  • Çatal yardımı ile yanlardan bastırarak yapışmasını sağlayın
  • Son olarak küçük bir bıçakla artı şeklinde çizikler atın.
  • Fırında hafif pembeleşene kadar pişirin.
  • Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri dökebilirsiniz. 

tatlı kurabiye tarifleri



tatlı kurabiye tarifleri

tatlı kurabiye tarifleri

tatlı kurabiye tarifleri

tatlı kurabiye tarifleri


Yorumlar