Çikolatalı Baklava



Damla çikolata ile yaptığım baklavayı sizlerle paylaşıyorum. Baklava yapmak en çok istediğim ve cesaret edemediğim tatlılardandır. Bir kaç denemem faciayla sonuçlanmıştı. Fakat bu konu beni sürekli rahatsız eden bir sorundu. Sonunda bu çikolatalı baklava ile bu sorunu hallettim. Gerçekten çok beğendim belkide çikolatalı olmasının etkisidir. Yinede şerbeti ile de hamuru ile de hiç sorun yaşamadım. Sizlere özellikle tavsiye ediyorum mutlaka tavsiye ediyorum.

BAKLAVA HAMURU MALZEMELERİ: (1 tepsilik ölçü )

  • 1 küçük çay bardağı su

  • 1 çay bardağı sıvı yağ

  • 1 çay bardağı yoğurt

  • 1 yumurta

  • 3 yemek kaşığı sirke

  • Bir fiske tuz

  • Aldığı kadar un

HAMURU AÇMAK İÇİN:

  • 1 su bardağı nişasta

  • 1 su bardağı un

  • 1 su bardağı kakao

İÇ MALZEMESİ:

  • 1 su bardağı damla çikolata

  • 1 su bardağı ceviz içi

ŞERBET İÇİN:

  • 4 su bardağı şeker

  • 5 su bardağı su

  • Yarım limon

BAKLAVA NASIL YAPILIR:

  • İlk olarak şerbetini hazırlayıp soğuması için bekletin. Şerbet için şeker su ve limonu koyup kaynamaya başladıktan sonra 10 dakika kaynatıp kapatalım.Limonu başta sıkınca şekerleme riski daha az.

  • Hamur malzemeleri ile yumuşak bir hamur yoğrulur. Hamur 1-2 saat dinlendirilir ( aceleniz yoksa buzdolabında bir gün bekletin hamur daha güzel açılacaktır.

  • Dinlenen hamuru 12 beze yapın

  • Bir kabın içinde açmak için kullanacağımız  malzemeleri karıştırın

  • İçi için kullanacağımız ceviz ve damla çikolatayı karıştıralım

  • Bezeleri açabildiğiniz kadar ince açın dörde kesip tepsiye yerleştirin bu şekilde tek seferde e az iki kat açılmış oluyor

  • İç malzemesini dört bezeden sonra yarısını serpin tekrar dört beze ve kalan içi serpip son dört bezeyi de açıp yerleştirin.

  • İstediğiniz şekilde kesebilirsiniz

  • Baklavayı kestikten sonra 1 su bardağı kadar sıvı yağı iyice kızdırıp baklavanın her yerine gelecek şekilde gezdirin

  • 150 derece de önceden ısıtılmış fırında 40 - 45 dakika pişirin

  • Fırından çıktıktan sonra 5 dakika bekletip soğuk şerbeti dökün.

Yufkayı çok ince açamıyorum diye korkmayın bende çok ince açamıyorum fakat sorun olmadı. 

Hamur kakao nişasta ve un karışımından açarken renk değiştiriyor .



Alt resimde yağı dökülmeden önce ki durumu yağı döküp pişince rengi değişiyor.



Yorumlar