İki Renkli Yaş Pasta


                                                          

 



Çok sevdiğim iki renkli yaş pasta tarifini yazmak istedim. Özellikle Ramazan Ayında bu tür pastaları özlüyoruz. Genelde bu tür kolay pastalar yaparak tatlı ihtiyacımı karşılıyorum. İki farklı şekilde yapılmış resimleri görüyorsunuz. Sizlere fikir olması amacıyla ikisini de koydum. Aynı ölçülerle yapılan iki pasta da çok farklı göründü. Yuvarlak olanı kızımın doğum gününde yapmıştım. Hem lezzetli hemde kolay bir tarif. Kısa sürede sizde bu yaş pastayı yapabilirsiniz.

YAŞ PASTA MALZEMELERİ:

Kek Malzemeleri:
  • 4 yumurta

  • 1 su bardağı toz şeker

  • 1 su bardağı sıvı yağ

  • 1 su bardağı süt

  • 3 su bardağı un

  • 1 paket kabartma tozu
Diğer Malzemeler:
  • 2 paket puding ve gerektiği kadar süt

  • 1 paket kremşanti

  • 2 paket kakaolu bisküvi
PASTA NASIL YAPILIR:
  • İlk olarak kek malzemelerini çırpıp yağlı kağıt koyulmuş tepsiye dökün ve eşit bir şekilde tepsiye yayın

  • Bir tencerede pudingi pişirin

  • Pişmiş kekten yağlı kağıdı temizleyip tekrar tepsiye koyun ve sıcak pudingi üzerine dökün

  • Kakaolu bisküvileri üzerine dizin

  • 1 paket kremşantiyi ölçüsüne göre hazırlayıp bisküvilerin üzerine sürün.

  • Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz

  • Yuvarlak olan keki iki parçaya kesip arasına da puding koydum. Yani işeemi iki kez tekrar ettim kremşanti sadece üste sürülüyor.

  • Kek in daha yumuşak olmasını isterseniz 1 su bardağı süte 2 çorba kaşığı şeker atarak ıslatabilirsiniz.

  • Kakaolu bisküviler pudingle yumuşadığında kek  gibi görünüyor.

Yorumlar